top of page
בחורה בגופיה לבנה עם ידיים מושטות קדימה וביניהן באוויר הרבה קוביות סוכר לבן

הכמיהה למתוק

9 מכל 10 אנשים אוהבים שוקולד, העשירי משקר (ג'ון ק. טוליוס).

אנחנו אוהבים  מתוק - נקודה. מוצרים מתוקים, טעימים, מנחמים ומעניקים תחושת נחת והנאה.  אך למרבה הצער, נמצא כי סוכרים מסכנים את בריאותינו וגורמים להשמנה ולמחלות קשות, ולכן מומלץ ע"י גורמי הבריאות, בארץ ובעולם, להגביל את צריכתם לכלל האוכלוסייה.  כולנו ובמיוחד אילו שנאלצים, מטעמי בריאות, להימנע מסוכר ומפחמימות על מנת לא להעלות את רמות הסוכר בדם, עדיין מחפשת לטעום משהוא מנחם ומתוק.  זו קבוצת אוכלוסייה גדולה שהולכת ומתרחבת וכוללת את הטרום סוכרתיים, חולי הסוכרת, הדוגלים בדיאטות ללא פחמימות (קיטו-גנית ופלאו) וכל אילו שמסיבות בריאותיות נמנעים מסוכר לסוגיו השונים.  המלחמה העולמית בהשמנה מציבה גם אתגרים רבים עבור חובבי הממתקים, כך שלמעשה, לכולנו

.מומלץ להפחית את צריכת הסוכר שלנו.

מחקרים מראים שמחלת הסכרת הפכה למגפה עולמית כך ש-1 מתוך 11 אנשים בוגרים סובלים ממנה.  ה-CDC האמריקאי (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן) טוען ש-1 מ-3 אמריקנים סובל מבעיית סוכר ו-80% מהם כלל לא מודעים לכך.  אנו רואים, בכל השווקים, מעבר לצריכת מזון מופחת סוכר או ללא סוכר כלל, הן מתוך מודעות לבריאות והן מחקיקה ע"י ממשלות.  כך גם בשוקולד, בכל העולם, יש מודעות ומעבר לצריכת שוקולד ללא סוכר או מופחת סוכר. המודעות ההולכת וגוברת לנזקי הסוכר והמודעות לבריאות גדלה וגם אוכלוסיות שאינן חולות בסוכרת מאמצות אורח חיים ללא סוכר. הצרכן היום חכם יותר מבעבר ויודע לחפש את מוצרי המזון שעונים על הקריטריונים שלו לבריאות.  במקרים רבים, אילו שהחליטו או נדרשו לצמצם את צריכת הסוכר שלהם חשים שעולמם חרב עליהם והם מחפשים את השוקולד כמשהו מתוק ומנחם.   אנו מאמינים שהתהליך רק בראשיתו, והמגמה רק תלך ותתרחב, מאחר וקיים גידול באוכלוסייה המבקשת להמעיט בסוכר גם בגילאים צעירים, גם עלייה באוכלוסיית טרום סוכרתיים וסוכרתיים. במקביל יש צמיחה בשוק המוצרים הבריאים בכלל ומופחתי סוכר בפרט. האוכלוסייה הצעירה   במיוחד אינה מתפשרת על איכות וטעם ומוכנה להשקיע כסף כדי לזכות במוצרים איכותיים.

קיימים בעולם 2 סוגי פתרונות: ללא סוכר ומופחת סוכר.  רוב היצרנים בעולם בוחרים בפתרון הקל של מופחת סוכר, בעיקר על ידי החלפתו בסיבים תזונתיים מסוגים שונים.  מקובל להחליף באמצעות סיבים תזונתיים עד 30% מהסוכר ועל ידי כך להפחית את כמות הסוכר תוך שמירת טעמו הטוב של המוצר עם מתיקות מופחתת.  פתרונות מתקדמים יותר משתמשים במגוון תחליפי סוכר כדי לייצר מוצרים ללא סוכר ובמינימום פחמימות. רוב מוצרים אילו אינם טעימים מאחר שיש בהם טעמי לוואי או אחרים שאינם בריאים – לרוב מבוססי מלטיטול שמרובה בפחמימות.

 

bottom of page